Thursday, October 21, 2010

Cerita hujung minggu..



Bosan pulak tengok blog sendiri yang tidak ber update. Ai kasi update sikit la hari ini.

Ni gambar masa pi majlis kenduri kesyukuran a.k.a majlis harijadi induksi mate masa di Raub dulu, Nadia Monira (yang pakai baju putih sebelah ai) ... Happy b'day dear!

Oh! Sebelum pigi majlis ni, tengahari kami ke majlis pertunangan kawan sia. Lepas jak majlis tu selesai, kami terus shoot ke Cheras, melawat isteri kawan baik En. suami, Kept yang baru melahirkan anak perempuan pada 15 Oktober yang lalu. Tahniah kepada kedua-dua kawan kami ini!

Makanya, hari Sabtu kami penuh dengan aktiviti majlis dan lawatan. Sampai si minah kumari tu terpaksa mandi lewat malam, sebab sampai rumah pun sangat lewat.

Hari Ahad pulak, tengaharinya kami bersiap konon mahu ke majlis cukur jambul kawan kami. Sekalinya, salah hari daaa..... Jadinya, kami balik dan masak saja di rumah untuk makan tengahari dengan harapan lepas makan, si Aimee akan terus tidur petang. Tunggu punya tunggu, si minah Aimee tidak mahu tidur pulak. Penat memujuk, si mama dengan si ayah bosan, terus bawak minah ni jalan-jalan di taman besar (tidaklah besar mana pun) belakang rumah.

Ada gaya model tidak anak ai ni? =D

Main naik turun tangga

Minah yang takut pijak rumput

Gambar di bawah ni pun pada hari yang sama. Bosan dengan taman besar, bawak si minah ni ke taman kecik (taman permainan) di sebelah kolam renang pulak. Pun suka jugak minah ni. Main jongkang-jongket, main gelongsor dan main benda alah di bawah ni...

Kudaku lari gagah berani.....

Tunggang kuda sambil termenung.....

Lepas penat di taman permainan, kami saja jak dera minah ni bawak dia pigi berenang di kolam renang pulak... Hahhahahha..... Si mama dengan si ayah berenang la puas-puas. Si minah ni pun suka air jugak, lagi-lagi kalau mama dengan ayahnya turunkan dari pelampungnya dan dukung dia berjalan-jalan sepanjang dalam kolam renang, ouh, memang sangat disukai oleh si minah Aimee ni!

Bila tengok langit ala-ala ke arah kegelapan tu, kami keluarkan si minah Aimee ni dan mandikan. Si mama tukang mandikan, si ayah tukang pakaikan baju. Sekali sedang-sedang mama mandi, terdengar suara si minah Aimee merengek-rengek. Itu budak sudah mengantuk! Kesian dia... Tapi, kami dua-dua orang (si ayah dengan si mama lah), berasa sedikit lucu jugak tengok minah yang terlalu mengantuk tu. Mana tidaknya, petang tadi bukan main liat mahu suruh tidur, sekali masa Maghrib pulak barulah dia beriya-iya mengantuk sampai mahu membuka mata pun punyalah tidak larat.

Dijadikan cerita, minah tu tidur betul-betul lepas MAghrib. Ingatkan dia akan bangun dalam jam 8 malam. Tunggu punya tunggu, sampailah jam 10 malam. Jam 10 tu pun bangun sekejap betul. Setakat makan 3 suap nasi, sudah merengek-rengek mahukan susu, dan Zzzzzzzzzzz, terus tidur balik sampai pagi... Adeilah si minah AImee sayang ni.... Habis perancangan kami mahu ke rumah onyangnya. Si ayah lagi best, tunggu anak bangun, dia pulak yang tertidur... Habis semua perancangan dek si minah yang sangat-sangat mengantuk.

Jadi, itu sajalah cerita petang Ahad kami.


Bawah ni pulak, gambar-gambar minah kumari ai di mana-mana... Layan saja gambar itu (ala-ala bolos saja dinding itu =p)

Ni antara hobi si minah ni bila berada di rumah mama dengan ayahnya. Main dengan penggantung baju dan sepit kain. Jangan di kacau, diamlah dia main sendiri-sendiri..

Ni pulak gambar baru bangun si minah Aimee di waktu pagi pada hari biasa. Tu gambar sedang merengek mintak ayah dia dukung. Minah ni memang anak ayah betul tau. Pantang nampak ayah, memang ayah dia sajalah yang dia mahu. Mama pun dia tidak layan ok!

Atas ni gambar kami bawak dia jalan-jalan cari pasal di Jusco. Ni pertama kali dia naik kereta Jusco tu. Bukan main punya gumbira itu minah!

Gambar atas ni pulak antara hobi kami anak-beranak pada waktu malam. Bersiar-siar di taman tingkat 5. Paling gumbira si minah kumari jugaklah. Kami biar jak dia berjalan-jalan di paveway tu. Ke sana ke mari dengan riang gumbira si minah cilik itu. Si mama duduk jadi pihak pemerhati, si ayah jadi tukang penggambar.. hehehhehe...

OK, itu saja untuk hari ini.... Sehingga itu daaa...

2 orang pot pet on "Cerita hujung minggu.."

MuzamiL on October 21, 2010 at 11:13 AM said...

macam model si aimee nih (mcm ayahnya gak, model seluar dalam XXL)

mama glam on October 21, 2010 at 11:24 AM said...

hahahhahaha........ pecah perut gelak guling-guling.... jangan XXL mcm ayah dia sudah! muahahahahaha.....

Berapa hb?

Tik tok tik tok....

Page merujuk ke blog si mama glam

Web Pages referring to this page
Link to this page and get a link back!

Kawan2ku

 

Am I Glam Enough? :P Copyright 2009 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipietoon | Sponsored by Blogger Template Gallery