Wednesday, October 27, 2010

Aku merinduimu...



Tiba-tiba terasa rindu dengan handphone-handphone di bawah ni:


Ni guna masa mula-mula pakai handphone. Guna duit loan beli. Masa tu harga dia RM750 kalau tidak silap, tahun 1999. Tu kira canggih habis lah tu masa tu.

Ni pulak beli lepas handphone yang di atas tu rosak. Rosak sebab si pengguna sendiri rosakkan secara tidak sengaja. Bateri sudah habis pun asyik cuba on. Sekali, langsung tidak mahu on. Padan muka! Belilah handphone ni. Harga masa tu RM300 rasanya, tahun 2001.

Ni pulak beli lepas handphone yang atas tu rosak jugak. Yang atas tu rosak memang sebab dia sendiri mahu rosak. Si pengguna geram, terus campak dari tingkat 3 sampai ke gelanggang bola tampar. Puas hati! Beli ni dengan harga RM450 kalau tidak silap, tahun 2002.

Yang ini pulak dibeli sebab memang si pembeli memang gatal sudah bosan dengan handphone yang di atas tu. Konon mahu merasa handphone yang lebih kecil dan elegan. Maklumlah, masa tu sudah bekerja.. Hehehhhe.. Tapi, beli yang second hand jak, sebab masa tu tiada yang 1st hand. Suka punya pasal! Harga tidak ingat. Beli tahun 2004.

yang ini pulak beli sebab handphone yang di atas tu sudah mulai weng macam tuannya. Second hand la katakan. What do you expect kan? Beli dengan harga RM450, tahun 2004 jugak.


Yang ini pulak, beli sebab syarikat yang sia baru masuk bagi duit RM600 untuk beli handphone untuk line telefon baru. Beli harga RM650, tahun 2005.


Yang ini pulak, beli sebab handphone yang di atas tadi dihilangkan oleh bakal suami sia a.ka. suami sia sekarang ni lah. Siap bila 2 bijik, sehati sejiwa la konon. ahaks! Beli harga RM900 setiap satu, tahun 2005.

Handphone yang di atas ni pulak dibeli sebab rasa handphone yang sebelumnya tidak seberapa canggih. Camera tidak cantiklah, apa lah. Elleh! Cakap sajalah kau mahukan handphone yang baru! Sia sangat suka handphone ini! Kecil dan comel! Harga RM1000 kalau tidak silap, tahun 2006.

yang ini pulak dibeli sebab temankan rakan sekerja jalan-jalan cari pasal tengok handphone. Sia yang memang lemah iman bila bab-bab menahan nafsu shopping ni memang sungguh senang terpengaruh. Jadi, minta En. SUami belikan. Harga RM1100 kalau tidak silap, tahun 2007.

Yang ini pulak dibeli sebab handphone di atas ada masalah jugak. Yang ini beli masa baru sudah kahwin.. hehehhe... so, konon sehati sejiwa lagi, beli 2 bijik, satu untuk kau, satu untuk aku... Harga, RM700, tahun 2008.

Wah! Lepas senaraikan handphone-handphone di atas, barulah sedar betapa banyak duit yang telah dileburkan untuk membeli handphone... huhuhuu... Antara banyak-banyak handphone yang di atas ni, hanya no. 5, 9 dan 10 saja yang masih ada dalam simpanan. Yang no. 5 dengan tu bapak sia pakai (tapi, nampak gayanya macam sudah mahu dicampak sebab bateri sudah nyawa-nyawa ikan), yang no.9, adik perempuan sia pakai, dan yang no.10 tu masih ada dalam simpanan sia lagi dan masih elok untuk digunakan.

Apa pasal lah sia tiba-tiba rindu dengan handphone-handphone di atas ni ya?

Satu saja persamaannya antara semua-semua handphone yang sia senaraikan di atas tu, semua-semuanya ada keypad. Ya! keypad yang memudahkan sia untuk menaip mesej. Huhuhuhu...

Pada yang tidak tahu, sia ni sebenarnya manusia yang sangat-sangat malas menaip mesej. Jadi, bila menggunakan handphone yang ada keypad pun malas menaip, apa kan lagi kalau menggunakan handphone yang tidak ada keypad seperti iphone4 ai yang baru tu... Huhuhuhu... Memang bertambah-tambahlah kemalasan sia untuk menaip mesej, kecuali untuk hal-hal penting yang memerlukan sia menaip jugak.

Jadi kan kamurang, tujuan sia buat entry ni, saja mahu bagitau kamurang yang mana-mana ada no. handphone sia, kalau kamurang ada apa-apa hal yang perlu berhubung dengan sia, kita calling saja boleh tidak? Sia Sumpah malas ya rabbi mahu menaip mesej ok! Atau kalau kamu guna prepaid takut kredit habis kalau call nombor sia, jangan risau. mesej saja mintak sia call balik. sia pasti akan call balik punya. sebab... Sia rela lagi call daripada sia terpaksa berbalas-balas mesej menggunakan iphone4 yang tidak ada keypad tu.... Lagipun, kadar voice call untuk pelan digi kan murah.. hehhehehhe...

Eh! terlupa sesuatu. Sebelum sia gunakan iphone4 ai yang baru tu, sia guna handphone Nokia N97 di bawah ni. Beli tahun 2010, harga RM1500, second hand. Ni bukan sia yang kepingin beli ar. Yang ni encik laki ai yang kepingin gilak beli. Tapi, sebab dia memang seorang yang baik hati, dia kasi bininya yang buta teknologi ni guna. Hehhehe...

5 orang pot pet on "Aku merinduimu..."

::EIDA:: on October 27, 2010 at 9:21 PM said...

wah !! byk nye hp !~
Tp yg no.4 tu adalah hp pertama i lol ~ tgkt 5 ! weee rindunye!!!~

Anatel Ameen on October 27, 2010 at 9:37 PM said...

henpon kita yg sama adalah no. 1, 3 & 6. No. 1 is my first henpon guna duit gaji pertama tp dicuri dari dlm kereta...melayang tingkap kereta sekali. No. 3 diulang beli sehingga 3 kali pun kerana hilang. No. 6 dibeli di Melaka masa berkursus... motorola rosak terus beli samsung telur tu. Lepas tu terus setia dengan nokia sehingga sony ericsson perkenalkn henpon cybershot. Sekarang guna iPhone 3G yg dihadiahkan oleh seorg kawan dan sejak guna iPhone ni, dah kurang sikit nafsu nak tukar henpon. hehehe

mama glam on October 28, 2010 at 8:28 AM said...

Dayah: membazir btol eik! Ni ingat nk tobat la lps ni... Hehehe... U lg dasat eik? Tkt 5 da ada handphone! Kayo!

Mak ana: u ni bgs la.. Setia! Ai ni jgk rambang mata x hengat... Bad! Bad! Hrp2 ai akn ikut jejak u lps dah guna iphone ni, tobat x bazir duit beli hp lg... Hehe

ninieZUERYANNIE on October 28, 2010 at 8:41 AM said...

uwaaaa.. yg no 8 tuh kite pon ade.. husband beli mase dekat2 nak kawen dulu.. mase tuh tahun 2006.. tp belum pon kawen dah rosak sbb accident, masuk air.. sayang sgt2 fon tuh sbb cumil sgt, kan???

mama glam on October 28, 2010 at 9:36 AM said...

lorrr... sian ninie... tp, memang tau, byk2 handphoen yang kita pernah pakai, yang tu yang paling kita suka sebab sangat2 comel, dan keypad dia pun best!

Berapa hb?

Tik tok tik tok....

Page merujuk ke blog si mama glam

Web Pages referring to this page
Link to this page and get a link back!

Kawan2ku

 

Am I Glam Enough? :P Copyright 2009 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipietoon | Sponsored by Blogger Template Gallery