Thursday, October 7, 2010

Barang baru


Hari Khamis perbincangan mengenainya kecoh diperkatakan dalam bilik kami di pejabat. Daripada hanya menolong rakan sepejabat yang sangat berminat kepadanya, akhirnya sia pun terberminat jugak.

Dijadikan cerita, malam itu juga sia dengan hubby dan si cilik manis ke Berjaya Times Square, kerana menurut sumber-sumber yang boleh dipercayai, hanya 2 tempat yang masih mempunyai stok. Sesampai-sampai saja kami di sana, kelihatan ramai orang sedang berbaris tidak tahulah untuk tujuan apa. Malas mahu berbaris di kaunter tersebut, sia terus meluru ke kaunter yang lagi satu dan bertanyakan samada barang tersebut masih ada dijual. Betapa kecewanya sia bila orang tu cakap, stok telahpun habis. Dia suruh datang semula besok pagi. Ceh! Tadi aku call cakap ada lagi. Tup tup sampai xdak pulak.

Malas mahu melayankan rasa kecewa, sia terus meluru ke kedai elianto kesukaanku. Selamat! Terbeli 3 pallet eyeshadow lagi… kih kih kih…

Si minah Aimee pulak, memandangkan minah tu sedang excited belajar berjalan, saja jak kami bagi dia berjalan-jalan dalam mall tu. Bukan main sukanya dia. Sampai tidak mahu pulang ok! Puaslah si ayah acah-acah konon mahu tinggalkan dia, ceh! Haram! Sikit pun tidak dikisahkannya…. Makin ligat kakinya menongkah langkah ke pelusuk mall tu. Aduyai la minah kumari ni.

Lepas berjaya mengajak minah tu balik, kami terus pulang ke rumah.

Pada keesokan harinya, tidak berpuas hati dengan kegagalan pencarian hari sebelumnya, sia dengan hubby bertambah berkobar-kobar untuk meneruskan pencarian…

Kali ini kami tidak ke Berjaya Times Square. Kami ke SOHO KL. Punyalah susah mahu cari tempat tu.. Padahal dulu pernah jugak pergi sekali, hmmmm dalam 2 tahun lepas….

Setelah hampir berputus asa dengan pencarian SOHO tu, akhirnya jumpa juga! Masa tu lebih kurang dalam jam 8.45 malam.

Apa lagi! Dengan excited nya kami pun bergegas ke kaunter untuk berbaris mendapatkannya! Hah! Nasib baik ada ngko! Stok terhad pulak tu! Lepas beli terus balik rumah. Hehehhehe…

Malam tu balik rumah dengan senyuman sampai ke telinga…. Lepas tu, jakun kejap dengan kecanggihan benda alah tersebut…..

Dan sebenarnya, sehingga kini sia masih lagi jakun dalam menggunakannya…. Mahu tahu apakah benda alah itu?

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Sia punya yang hitam =)


Hehehhe… pada yang gila gadget tu mesti kenal apa benda alah ni. Ni lah dia iPhone4 yang sedang hangat diperkatakan orang….

Jadinya, gambar ni sia tujukan khas untuk semua-semua yang dengki sebab sia sudahpun memilikinya, terutamanya, cik Aini metot dan tunangannya, Ekin dan bakal suaminya, Ninie, Hafis, Hafizudin, Shuk admin si pendengki (Aku ada! Ngko Ada?) dan sekutu-sekutu merekalah…… Hahahhahaha…. Puas hati aku tayang iPhone4 ni masa jamuan raya cawangan hari tu… hahhhahaha…. Bernanah hati-hati diorang-diorang ni.. kekekkekeke….

Walaubagaimanapun, sia ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada sifu a.k.a antara si pendengki yang memberi sedikit sebanyak tunjuk ajar akan cara penggunaan iPhone4 ni kepada sia hari tu, En. Hafis!

Gambar ni khas mahu kasi En. Hafis lagi bernanah. Jelas kan camera iPhone4 I ni hafis? Hahahhahahaha (gelak jahat tahap dewa)

Mungkin ada yang tertanya-tanya kenapa sia beli iPhone4 ni padahal sia ni bukannya manusia gila gadget pun. Kalau ada iPhone4 tu pun bukannya tahu guna application yang ada dalam tu pun. Paling-paling lebih guna call, sms, mms, internet untuk tengok blog dan FB, lain-lain, haram! Pastinya tidak digunakan, sebab tidak mahir dan tidak minat.

Sebenarnya, terus terang sia cakap, sia beli semata-mata inginkan pakej bayaran bulanan iDigi88 yang hanya sebanyak RM58 sebulan itu sahaja! Boleh gitu? Bolehlah kan? Daripada sia bayar RM108, lebih baiklah sia tukar ke plan ini kan? Banyak jimat tu! Kalau ada tertanya-tanya pasal pakej ni, klik sini untuk maklumat lanjut.

Dan tidak lupa juga, kepada yang sedang masih menunggu giliran untuk dapatkan iPhone4 ni, sabar aaaaaa…. Bukan lama, 2 minggu jak lagi….

Oklah kamurang, mahu balik sudah. Malam ni mau pigi cari cover untuk iPhone4 ni. Mau cari yang cantik-cantik kasi Puan Ninie jeles! Hohohohoo…

p/s: En. Hafis dengan puan Ninie cakap cover tu mahal! Hish! Melayang duit semata-mata iPhone4! Ndak apa ndak apa… Asalkan orang-orang di atas tadi ni bernanah.. hahahhhahaha……


5 orang pot pet on "Barang baru"

::EIDA:: on October 7, 2010 at 9:33 PM said...

haha !! bernanah nye dgr. walaupun tak termasuk senarai.. hikhik.. sbb i giler gadget jugakk!! tp..iphone4? sib baek xteringin... =)minat giler kt X10 Xperia !!! ~~~

ninieZUERYANNIE on October 8, 2010 at 10:42 AM said...

perghhhhhh sudah bernanah makin bernanah.. tp u xkan dpt mcm i punye casing kot (hahahahahahhaha!).. ini world cup punye maaa.. hahahahahahahahahahahahaa! gelak jahat tahap dewa (bls dendam kerana prsaan dengki yg tidak terkawal!)..

eihh mau x dengki, br je pakai dlm 2 bulan iphone i nih, dh kuar yg baru.. huuuuuuuuuuuuuuuuu =(

mama glam on October 8, 2010 at 11:17 AM said...

MS EIDA: hahahahaha....

Ninie: kah kah kah... siot betul penjual tu bagi info salah kat u kan!

memang! i dapat yang biasa punya casing jer... xpe, xpe, lenkali i cari lagi... kasi tambah u bernanah... keh keh keh

ninieZUERYANNIE on October 8, 2010 at 4:12 PM said...

kahkahkah.. ape yg penjual tuh salah bagi info sayang.. pasal world cup series iphone case tu ke?

mama glam on October 8, 2010 at 7:03 PM said...

bukan.... bukan..... penjual yang jual iphone pada u lah.. dia kan ckp kat u yang iphone4 tu kuar awal tahun depan.. tu yang buat u x ble sabar, then u terus beli iphone3 tu kan? Jahat sungguh penjula itu!

Berapa hb?

Tik tok tik tok....

Page merujuk ke blog si mama glam

Web Pages referring to this page
Link to this page and get a link back!

Kawan2ku

 

Am I Glam Enough? :P Copyright 2009 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipietoon | Sponsored by Blogger Template Gallery