Monday, May 30, 2011

Weekend yang BOSAN dengan mimpi yang tidak best!


Sudah 2 hari mimpi yang tidak best! Memang bangun pagi jak mood macam apa la…

Sabtu malam Ahad, mimpi macam suasana duduk di kampong.. Rumah kampong atas tanah… Lepas tu, mimpi kononnya kampong tu dilanda huru hara disebabkan itik-itik di kampong tu tiba-tiba mengganas dan boleh membunuh orang… Akibatnya, semua orang kampong kena duduk diam-diam dalam rumah, tidak boleh keluar rumah dan terpaksa tutup semua pintu dan tingkap dan semua lubang-lubang yang membolehkan itik-itik tu menyelinap masuk dalam rumah.

Yang paling ngerinya, siap macam bilangan itik-itik tu pun macam banyakkkkk! Jadi, siapa-siapa yang mahu keluar rumah, memang kena berintip-intip bagai tengok samada ada itik di luar rumah sedang berkeliaran… Siap sia dengan ada beberapa orang kunun buat plan untuk membunuh itik-itik tu sedikit demi sedikit sampai itik-itik tu pupus. Tapi, plan tu macam seolah-olah mustahil untuk dilaksanakan… Dan tiba-tiba, sia terbangun dari tidur dengan perasaan yang masih takut-takut dan tidak bebas… Ah! Tidak best nya perasaan mimpi macam ni! Hidup tidak bebas dan terkongkong! Dan yang paling nyata, tidak paham motif mimpi ni.. Nama pun mimpi….

Malam tadi pulak, ermmm.. sebenarnya pagi tadi… Mimpi masa tidur lepas sahur tadi…. Mimpinya pendek jak pun.. Sia mimpi, kununnya tiba-tiba sia turun darah… Dan yang peliknya, bukan sia berasa risau ka atau apa, tapi sia boleh pulak berasa seronok sebab macam kunun tidak perlulah pergi kerja pagi ni sebab turun darah.. Turun darah, bermaksud, sia kena ke hospital.. Bila ke hospital, tentu-tentunya akan memakan masa yang agak lama untuk selesai…. Kesimpulannya, potensi untuk tidak perlu masuk ke pejabat adalah tinggi… Apa daaaaaa!!!!!!!!!!

Motif mimpi? Mungkin sudah terlalu lama tidak dapat MC… Iyalah, masa mengandung Aimee dulu, selalu jugak berasa tidak sihat yang menyebabkan terpaksa ber MC sepanjang mengandung tu.. Yang mengandung kali ni, awal-awal tu jak yang macam mak aih! Tenat! Sekarang, alhamdulillah.. Diberi kekuatan untuk tidak ponteng dari kerja… Tu yang barangkali membuatkan si mak buyung rasa rindu untuk ber MC-MC an.. hahahhahahha…. Kah, sudah tidak sabar cuti bersalin? Oh! Jangannnnn!!!!!!!!!

Ish! Tapi, bila fikir-fikir MC sebab turun darah, hish! Nauzubillah! Takott! Sudahlah sia kebelakangan ni memang macam makin cepat berasa penat.. Manalah tau kan… nauzubillah! Mintak dijauhkan… Mudah-mudahan dipermudahkan sampai ke hari melahirkan… Kalau lewat melahirkan pun bagus jugak.. Tidaklah perlu mengganti puasa terlalu banyak (Boleh eik doa macam tu?)

Cerita weekend pun kurang best...

Dimulakan dengan masakan Spagheti Carbonara yang kuahnya terhangit pada hari Jumaat malam... lepas tu, kuah gado-gado (orang sini panggil pecal) yang kurang kick disebabkan guna kacang besar instead of kacang kecil... lepas tu, bake kek mangga macam tidak naik... Ah!

Dan yang paling sedih sekali, semua-semua yang sia masak di atas tu, sia seorang jak yang makan... Anak beranak 2 orang tu memang tidak layan la wei! masakkan diorang ayam dengan sayur makan dengan nasi, baru layan weh! Ah! weekend yang BOSAN!

Bosan tidak bosan, kamurang layankan jaklah gambar makanan-makanan yang sia masak syiok sendiri tu... Sia rasa ok jak rasanya pun.. Tapi, sudah ditakdirkan anak dengan En. Suami sia memang tidak layan makanan-makanan ni.. Apa boleh buat kan? Dan, sia pun tidak akan berputus asa untuk mengulangi masakan-masakan tersebut di masa akan datang.. Nasiblah....

Spagheti Carbonara


Bahan-bahan gado-gado (Pecal)


Gado-gado pinggan yang pertama


Gado-gado pinggan yang kedua


Kek Yogurt Mangga


Nanti kalau sia rajin, sia update lah resepinya dalam blog ni...


0 orang pot pet on "Weekend yang BOSAN dengan mimpi yang tidak best!"

Berapa hb?

Tik tok tik tok....

Page merujuk ke blog si mama glam

Web Pages referring to this page
Link to this page and get a link back!

Kawan2ku

 

Am I Glam Enough? :P Copyright 2009 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipietoon | Sponsored by Blogger Template Gallery