Tuesday, November 30, 2010

Selamat Pengantin Baru Partnerku!



27hb November baru-baru ni, selamatlah sudah majlis pernikahan dan persandingan partner bisnes sia, si Eikyn dengan pasangannya si Irsyam. Alhamdulillah, semuanya berjalan dengan lancar dan sempurna. Cantik dan padan! Kesimpulan daripada selepas menghadiri majlis ni, best! Yang paling sia suka adat orang Johor ni adalah sakinah (pesanan ibu kepada si pengantin perempuan masa selepas nikah. Kita si pihak pemerhati pun turut sedih ok!), adegan minta tol keluarga perempuan daripada pihak lelaki dan tarian zapin masa majlis persandingan. Penuh beradat! Zapin memang best! Teringat menari zapin masa di UTM dulu.. huhuhuhu….

Oklah, tidak perlulah rasanya sia bebel banyak-banyak. Pada yang tidak berkesempatan menghadiri majlis diorang, layan saja gambar-gambar di bawah ni ya!


Kami sampai lambat, jadi sempat tengok acara-acara lepas nikah sajalah... Atas ni adalah pesanan ayah perempuan kepada menantunya...


Masa ni, si pengantin lelaki menerima amanat bapa mertuanya


Bersaksikan ramai orang ni....


Bahagian ni yang sia cakap paling sedih... Huhuhuu... Amanat si ibu kepada anaknya yang akan berpindah ke alam rumahtangga bersama suaminya... Patut semua negeri amalkan sesi sakinah ni....


Si anak menerima amanat si ibu dengan mengucapkan terima kasih kepada si ibu... Sangat sedih ok masa ni ;(


Si suami pula menyampaikan amanat kepada si isteri..


Si isteri menerima amanat suaminya...


Masa ni taklik rasanya... hehehe..


Acara batalkan air sembahyang... Tok kadi ni tidak bagi cium-cium dahi dalam masjid tau! Dia siap cakap, cium dahi nanti di rumah hah! Sini sarung cincin atau apa-apa saja hadiah yang mahu diberikan kepada si isteri, cium dahi? NO!


Sarung cincin dan gelang...


Bergambar dengan Puan Eikyn =)


Kami-kami yang setia menanti pengantin sampai di Dewan Jubli, Pontian..


Cantik kan pelamin?


Meja beradab..


Punyalah si minah Aimee terpesona dengan kecantikan pelamin, sampai tidak sabar tunggu pengantin sampai, dia pulak yang teringin naik atas tu.. Alahai sayang mama ni... sabar sayang.. Turn kamu lambat lagi..


Meja khas untuk keluarga pengantin lelaki..


Pengantin perempuan menunggu pengantin lelaki sampai..


Kek..


Raja dan permaisuri sehari di atas pelamin..


Pengantin bahagia (lebar senyummmm!)....


Zapin budak-budak cilik menghiburkan pengantin yang sedang bersantap.. Cute tau budak-budak ni! Johor memang kaya dengan seni tari zapinnya! Thumbs up di situ!


Bergambar, bukti kami sampai hah!


Last but not least, kepada partnerku si Eikyn dan pasangannya:

Tahniah sayang! Kamu berdua cantik, anggun, kebabom pada hari itu! Semoga berbahagia sehingga ke akhir hayat… Cepat-cepat dapat anak! Hehehhehhee….. Terbaeek!

6 orang pot pet on "Selamat Pengantin Baru Partnerku!"

ninieZUERYANNIE on November 30, 2010 at 3:31 PM said...

oooowwwhh ni la entry yg kite tunggu2 dr pagi td.. akhirnye..

pengantin mmg same cantik sama padan.. mmg kebabom!

eikyn, selamat pengantin baru.. kamu mmg cantek laaa..

mama glam on November 30, 2010 at 4:27 PM said...

kebabom kan partner i? orang kalau dah cantik, memang x ble nak kata apa kan ninie.... hidup model i! huhuhuhuhu

ninieZUERYANNIE on December 1, 2010 at 8:52 AM said...

huwaaaaaa model reDuit!reDuit la katekan.. wiwiwiwiiiiittt~~

mama glam on December 1, 2010 at 11:42 AM said...

hahhahaha...

Eikyn on December 9, 2010 at 3:53 PM said...

WAH..special post from my partner..TQ kak amisa sbb sudi dtg dr jauh for my BIG DAY..Muah!

i pinjam gambar u utk i upload kt fb ekh..OP i lambat lg la siapkn gmbr.. :p

mama glam on December 10, 2010 at 1:09 PM said...

welcome my dear partner.. no hal...

amiklah... halallll...

Berapa hb?

Tik tok tik tok....

Page merujuk ke blog si mama glam

Web Pages referring to this page
Link to this page and get a link back!

Kawan2ku

 

Am I Glam Enough? :P Copyright 2009 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipietoon | Sponsored by Blogger Template Gallery