Thursday, November 11, 2010

Kesian....


Sia ni kan, manusia yang daripada kecil sampailah sekarang ni, bukanlah manusia yang pandai sangat, baik dari segi pelajaran, pekerjaaan, kerativiti dsb.

Tapi kan, demi Allah, sia tidak pernah mempertikaikan anugerah Allah yang sia rasa sudah cukup untuk sia menjadi manusia yang berguna pada masa sekarang untuk berkhidmat untuk nusa dan bangsa (chewah ayattt!).

Sia terfikir tau, entah-entah kalau Allah bagi sia kepandaian dari semua aspek, sia akan jadi riak dan bongkak seperti sesetengah orang. Entah-entah, sekarang yang bukannya pandai sangat ni pun sudah ter riak dan terbongkak tanpa disedari. Wallahualam.

Kesian tahu dengan orang-orang yang pandai tapi menjadi bongkak dan riak dek kepandaiannya yang dia rasakan orang lain tidak ada yang lebih pandai daripadanya. Segala usahanya saja yang berguna, caranya saja yang betul. Orang lain, semua tidak berguna dan tidak sampai standard kepandaiannya. Kalau ber riak secara bergurau, kita boleh faham. Tapi, kalau ber riak yang memang jelas dan nyata memang ianya maksudkan, tiada apa yang mampu sia katakan, hanya bersimpati…..

Yang lebih membuatkan sia simpati dengan sikap pentingkan dirinya. Entahkan kenapa harus wujud manusia-manusia macam ni. Ok, lebih baik sia tarbiah diri sendiri sajalah. Allah wujudkan orang-orang macam ni supaya kita beringat agar kita tidak menjadi seperti itu. Insya Allah. Mudah-mudahan…..

Sekian untuk sesi luahan perasaan pada hari ini… Yang penting orang itu bukanlah kamu wahai pembaca-pambaca blog yang budiman. Kamu semua baik2! Sebab itu sia sayang kamu semua!!!!!!!!!!!!!!!!!! Muakhs sampai pengsan!!!!

Eh! Eh! Sebelum tu, untuk kurangkan rasa kebengkekkan (ada ka ayat macam ini? kamurang buat-buat paham sudahlah ya), lebih baik sia layan gambar si kenit penggeget tegar itu. Geram tahu dengan budak kenit ni!

Akibat asyik tidur lewat di malam hari, ni lah hasilnya bila pagi-pagi si mama dengan si ayah mahu pergi bekerja. Masih terbongkang!


Buat apa pun dia tidak kisah. Yang dia tahu, dia hanya mahu tidur.. dan tidur... dan tidur lagi....

Mengkali dia siap cakap dalam hati (dalam mimpi): Mama dengan ayah pergi kerja, Aimee dok diam-diam tido kat umah k! Selamat bekerja mama dengan ayah! Alahai buah hati mama dengan ayah ni!


p/s: Hari ni En. Suami cuti jadi Mr. Mama sebab penjaga minah kenit kurang sihat. Besok pulak, giliran atuk atau nekmanya. Nasib baik ada ramai yang boleh membantu. Terima kasih Abang, mama dan abah! Hargai sangat-sangat!


2 orang pot pet on "Kesian...."

ninieZUERYANNIE on November 15, 2010 at 8:57 AM said...

hahahahha.. kite berdua kan suka ber-riak & bongkak.. hahaha.. slalu terfikir, kalo org yg x biasa mesti ingat kite berdua memaksudkan (& apela dorg nihhh), tp dah biasa bergurau camtu.. nak wat cane kan.. janji hati gumbira & x bengkek, ye tak....... =)

mama glam on November 15, 2010 at 12:26 PM said...

yang macam tu boleh terima lagi ninie... kita kan memang riak dan bongkak.. hahhahahaha...

tapi, yang jenis memang jelas dan nyata keriak kan dan kebongkakkan nye tu, memang x boleh blah! jadi kera sumbang lah jawabnya.. muahahahahha....

Berapa hb?

Tik tok tik tok....

Page merujuk ke blog si mama glam

Web Pages referring to this page
Link to this page and get a link back!

Kawan2ku

 

Am I Glam Enough? :P Copyright 2009 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipietoon | Sponsored by Blogger Template Gallery