Wednesday, October 22, 2008

tolong aku Ya Allah!


Aduiiii la…

Kenapalah rasa malas ni lain macam betul?

Hari ni baru habis 1 lagi kursus…. Besok jamuan hari raya di ofis… Bestnya makan raya! Sedih tahu…. Mentang-mentang tahun ni sia ndak ada buat open house raya, ndak da siapa pun jugak yang jemput sia datang open house raya :-(

Hari ini sia cuba untuk memusahabah diri… atas kemalasan yang teramat ini…



Betul ni… sia ni memang malas tahap gaban yang sia pun ndak tahulah ada ka lagi orang yang lebih malas di dunia ni daripada sia ni… Serba serbi malas… Yang paling kesian adalah hubby sia lah…. Macam-macam hal ehwal dirinya yang sia ndak uruskan (yang sepatutnya sia yang uruskan)… ndak tahulah samada disebabkan keadaan kesihatan yang ndak seberapa ok lately kah atau apa….

Masa-masa macam ni, sia memang teramat kagum pada isteri-isteri dan ibu-ibu yang mampu menjalankan tanggungjawab sebagai isteri dan sekaligus ibu kepada anak masing-masing. Ya Allah! Mungkinkah ini sebabnya Kau ndak kurniakan anak kepada kami?

Ya Allah! Berilah aku kekuatan untuk menjalankan tanggungjawabku sebagai isteri, anak dan pekerja yang baik sekaligus menjadi hamba-Mu yang sentiasa tidak pernah melupakan-Mu ya Allah! Tolonglah aku ya Allah! Hanya Engkau tempat aku bermohon. Hanya Engkau yang Maha Mengetahui dan Maha Memahami… Tolonglah aku ya Allah!

p/s: Untuk hubby sia yang sia amat sayangi (walaupun sia malas mau luahkan selalu. Ya! Abang sorang jer yang saya sayang!),
terima kasih abang sebab bersabar dengan bini abang selama ni… Saya betul hargai dan taa tahu macam mana nak kata…. Saya betul-betul dah out of idea cemane nak buat… susah betul nak dapat kerajinan…. Harap abang dapat bertahan dengan bini abang…. Betul-betul stress dengan keadaan diri sendiri lately… out of no where… memang x terurus… serabai habis….sampai blank dan stuck everywhere…..

Tolong aku ya Allah!

0 orang pot pet on "tolong aku Ya Allah!"

Berapa hb?

Tik tok tik tok....

Page merujuk ke blog si mama glam

Web Pages referring to this page
Link to this page and get a link back!

Kawan2ku

 

Am I Glam Enough? :P Copyright 2009 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipietoon | Sponsored by Blogger Template Gallery