Tuesday, October 7, 2008

Innalillahi wa inna ialihi rojiun


Kemarin (semalam) pagi sia ada terima panggilan daripada kawan sia menyampaikan berita yang kawan baik sia meniinggal sebab kemalangan kereta dalam perjalanan balik ke KK. Sia memang terkejut dan kalau boleh, macam ndak mau percaya.

Tapi, hari ini sia memang kenak jugak terima kenyataan yang berita tuh memang betul, sebab sia sendiri saksikan pengkebumian jenazah kawan baik sia tuh di kubur pagi ini.

Pilu betul hati sia. Memang sedih yang amat.

Yang paling sedih, sia langsung ndak sempat jumpa arwah sebelum arwah balik ke KK. Padahal, sebelum sia balik Tawau, sia sempat bertelefon dengan arwah dan janji mau jumpa arwah raya tahun ni sebab tahun lepas sia ndak balik. Arwah siap sempat bagi komen lagi di blog sia ni sebelum sia balik Tawau hari tu (arwah guna nick Nur). Tapi, ndak sangka pulak sia akan jumpa arwah dengan keadaan macam ni. Memang ralat betul rasanya. Yang paling buat sia sedih, malam arwah kemalangan, sia ada telefon HP arwah. Ndak dapat. Rupa-rupanya, waktu tuh, arwah sudah ndak ada, baru lepas kemalangan. Sedih betulllll…….

Ya Allah Ya Tuhanku. AKu Redha. Engkau lebih menyayangi arwah. Hanya Engkau yang Maha Mengetahui apa yang terbaik untuk hamba-hamba-Mu.

Kepada rakan-rakan Bloggers semua, marilah kita sama-sama sedekahkan Al-Fatihah untuk Arwah Nurkhairiah binti Singka.

Al-Fatihah……

Semoga roh arwah dicucuri Rahmat. Aminnnnn…….

______________________________________________________________________________________

Petang, sia dengan hubby dengan 1 lagi kawan baik sia, si Jaban pigi ke rumah kawan sia yang baru menikah hari Ahad hari tu. Kesian dia kami ndak sempat datang sebab masing-masing sibuk dengan hal keluarga. Jadik, sebagai ganti, kami datanglah melawat ke rumahnya hari ini. Ok la jugak kan?

Malam pulak, sia dengan hubby kawankan (temankan) bapak dengan mamak sia pigi beraya di rumah mandur (bos) bapak sia. Lama jugaklah. Nama pun mengkawankan kan? Sampai mengantuk-ngantuk jugaklah…. Tapi, sia dengan hubby boleh lagilah control cun dan macho sampai diorang habis bercerita.. baik kan? :-)

2 orang pot pet on "Innalillahi wa inna ialihi rojiun"

noorhayati on September 21, 2009 at 1:25 AM said...

hntr la emil kat saya

amisah said...

?

Berapa hb?

Tik tok tik tok....

Page merujuk ke blog si mama glam

Web Pages referring to this page
Link to this page and get a link back!

Kawan2ku

 

Am I Glam Enough? :P Copyright 2009 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipietoon | Sponsored by Blogger Template Gallery