Wednesday, December 31, 2008

Jemputan Kahwin


27.12.2008

Pagi lagi sia dengan hubby merancang mau pigi orang kawin di Cheras. Kahwin abah mama Aiman. Jadinya, lepas jak sarapan, kami balik rumah dan siap-siap dan menuju ke Pusat Komuniti Bandar Tun Razak. Park kereta dan tekan lif ke tingkat 8.

Sekali sampai tingkat 8, Aik! Sia pandang hubby “Salah tingkat ke bang? Asal macam x ada majlis jek?” Hubby angkat bahu “Ntah.. cuba tengok kad jemputan tu” Betul la bang tingkat 8… Tapi….. 28hb daaaa…. Hubby ndak tahu mau cakap apa, angkat kaki terus tekan lif masuk kereta… Hahahhhahahhahhahahhahahahhahhahahaha….. Itulah sebenarnya perasaan sia dengan hubby. Tapi, sebab lapar punya pasal, simpan dulu. Baik carik jalan balik dan cari makan.

Tadi masa pigi, MRR2 jammed, jadi suruh cadangkan hubby ikut KL. Sekali lalu depan Tupai-tupai. Hubby pandang sia “Ikan Bakar Istana?” Lapar punya pasal dan sebab sudah buat salah (salah tengok tarikh kad), setuju jaklah (nota: selama ni hubby ajak makan di sini punyalah malas mau pigi sebab rasa jauh mau datang dari rumah kalau weekend).

Hasilnya, kami makan:

[caption id="attachment_1175" align="alignnone" width="400" caption="Ikan pari (besar gilak! hubby makan sendiri... Memang sakan mamat tuh makan! Slrrrp!)"]Ikan pari[/caption]

[caption id="attachment_1177" align="alignnone" width="400" caption="Ikan cenceru (ikan jaket)"]Ikan cenceru (ikan jaket)[/caption]

[caption id="attachment_1178" align="alignnone" width="400" caption="Sotong. Ini sia makan sendiri. HUbby memang ndak layan.... bolayan...."]Sotong[/caption]

Siap bungkus lagi ikan pari dan sotong untuk Opah. Memang sedap ah! Dan harga pun berbaloi gak.

Dalam perjalanan balik (sebab perut sudah kenyang), sambung balik gelak sakan sebab tersalah hari pigi kawin....... Ahahhahahahhahahhahaahhahhahhahahha... dan ahahahhhahahhahahhahhhahahha lagi.......... adui lah!

28.12.2008

Bangun pagi, tujuan yang sama macam kemarin, pigi kahwin pakcik Azmi di Pusat Komuniti Tun Razak. Ulang balik aktiviti macam kemarin, Cuma hari ni lambat sikit sampai sebab ibu mengandung macam ada kurang sihat sikit.

Sampai di tingkat 8 jam 2.30 petang dan…. Alhamdulillah…… Ada majlis… ehehhehe… nasib baik…. Dapat makan nasik minyak pakcik Azmi akhirnya…. Tema gold lagi you! Glamour pakcik Azmi dan Makcik Mahiza. Gambar ndak sempat ambik sebab ramai betul peminat pengantin hari tu. Ni berjaya cilok dr blog puan mastur... Ngeh ngeh ngeh…. TQ puan mastur!

dsc_0271

Sekali lagi, diucapkan….

SELAMAT PENGANTIN BARU KEPADA PAKCIK AZMI DAN MAKCIK MAHIZA!
Semoga kekal bahagia ke akhir hayat! Aminnnnnnn……

4 orang pot pet on "Jemputan Kahwin"

mast on December 31, 2008 at 3:45 PM said...

lawak antarabangsa betul.. aku pun pernah gak salah hari gi majlis.. masa kat rumah kak aishah dulu.. hehehehe.. malu bosar!!!

nak gambau? no problem bebeh.. :P

ucufan said...

aku tak larat nak gelak......ada ke....beriya2....

amisah said...

hahahhahaa...
aku dgn mel pun gelak bagai nak rak hari tu sampai hari g kenduri yang sebenar...
memang lawak antarabangsa...
sekali sekala.. bukan selalu...
nguah nguah nguah...

bern on December 6, 2009 at 7:32 PM said...

nak sket..

Berapa hb?

Tik tok tik tok....

Page merujuk ke blog si mama glam

Web Pages referring to this page
Link to this page and get a link back!

Kawan2ku

 

Am I Glam Enough? :P Copyright 2009 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipietoon | Sponsored by Blogger Template Gallery