Friday, September 3, 2010

Kuih Raya



Di sana sini orang bercerita pasal kuih raya…

Sia pun mahu tayang kuih raya la… hehehhehe… Tahun ni memang TAMAK ya rabbi! Mula-mula kononnya mau beli kuih-kuih wajib jak yakni, London Almond, choc chip dengan tart nenas jak. Sekalinya, banyak betul tukang goda yang mempromosikan kuih-kuih lain yang haruslah orang-orang tamak macam sia ni membeli kan…. Akhirnya, daripada rancang beli 7 balang, tup tup jadi 17 balang.. hahahhhahahaha….. 7-8 balang mungkin untuk diberikan kepada mamak, mama (MIL), nenek haji dan penjaga Aimee… Yang lain, AKU PUNYA!!! hahahhahaha.... Punyalah TAMAK!

Yang atas-atas ni semuanya kuih yang kali pertama sia beli. Tidak tahulah samada sedap ka tidak.

Yang atas-atas ni pun kali pertama sia cuba beli. Harap-harap sedaplah jugak...

Yang atas-atas tu memang sedap! Yang dua teratas memang kuih wajib yang sia beli dengan Abang Zul. Dan menjadi kuih wajib untuk sia berikan kepada mamak dan ibu mertua sia... Jem tart tu sedara Kak SUkma jual, Serius marvelous. Sekali makan memang tidak akan berhenti selagi tidak habis 1 balang! Cis! Tiba-tiba terlioq la pulak!

Pada yang tidak mengenali sia, sia ni memang gila kuih raya. Lagi-lagi kalau kuih-kuih raya yang memang sia suka. Kalau berkunjung ke rumah orang, perkara pertama yang sia akan sentuh, MESTI kuih raya. Lauk-pauk raya tu makan juga, tapi tidak se gila melantak kuih raya (kalau kuih raya rumah orang tu sedap la… ceh! Memilih pulak! hehehhe…)

Disebabkan itu, kalau sia beli kuih, sia selalunya prefer kuih-kuih yang sia biasa beli jak. Sebab, kalau sia beli yang tidak sedap, sah-sah lah ke Cik Tong Sampah jawabnya kan? Hubby pulak, kuih-kuih selain London Almond dengan tart nenas sedara Kak Sukma, memang dia tidak layan. Jadi, kalau tidak sedap kan rugi namanya! Kalau sedap, pastilah semuanya masuk ke perut si mama Aimee yang Glam tu. Natijahnya, mahulah lepas raya si mama glam akan memberatkan lagi alat penimbang tu! Hahahahhahaha….. Berbaloi-baloi! Sedap wooooo!

Sudah-sudah cerita pasal kuih raya, mari layan gambar siapa lagi, anak kesayangan sialah si minah Aimee tu (khas untuk Auntee Ninie yang tak bosan-bosan menatap gambar minah ni. Yang dah bosan tu, tak payah tengok k).

Antara hobi minah ni, punggah keluar semua baju-baju kotor dalam bakul mamanya.

Tengok minah tu tidur... Kaki pun sampai di kepala mamanya daaaaa... (Sempat pulak si ayah men snap tu)

Selipar rumah mamanya pun mahu dikebasnya... Kalau ternampak ni, dan dan dia akan suruh pakaikan. Tidak padan dengan kecik!

Ni kerusi baru Aimee, ayah dia belikan konon supaya dia boleh belajar duduk di kerusi. Sekalinya, dia dapat idea lain, telangkupkan (terbalikkan) kerusi tu, pegang kaki kerusi tu, dan jadikan helping tools untuk membantu dia berjalan mengelilingi rumah (nanti kalau sia ada gambar dia beraksi sia upload k). Adeilah budak banyak akal ni.... Redha jaklah mama dengan ayahnya..

Sekian entry hari ini... Daaaaa....

4 orang pot pet on "Kuih Raya"

ninieZUERYANNIE on September 3, 2010 at 2:49 PM said...

hahahahaha.. paham pon.. org nak tgk gambo aimee laa.. hihiihiii.. =) comelnyer! siap la jumpe kat klia sabtu ni.. auntie gigit peha die! (sekali kena penampo mama aimee baru tau.. uwaaaaaaaaaa takotnyer!)

kite pon same, x berapa kerepek2 nih.. kat swak xberaya ngan kepek.. tp en husband dh bersuara.. kalo xde kerepek, alamatnye die beraya ngan twisties la.. pedas giler!

mama glam on September 3, 2010 at 3:26 PM said...

mustilah paham ninie.. best kan?

ninie balik sabtu ke ahad? kita ahad tau.. lorr.. x jumpe la eik?

laki kita pun suke kerepek2 ni.. so, klu dia suka, dia beli sendiri.. kita x berapa reti ar pilih2 kerepek ni.. kang x sedap, kene sound pulak..

nak bagi pantun raya sket:
i suke kuih raya,
i beli kuih raya,
dia suka kerepek,
dia belilah kerepek..

hehhehhe.... aci tak?

~n0rliza 0thman~ on September 6, 2010 at 10:07 AM said...

pantun tu kelakor gile hehe.. aci aci.. memang patut le die yg beli. tak sedap pun takleh komplen =D.

aimee tu makin keletah. dah pandai macam2.comel aje dengan ikat rambut =D

mama glam on September 20, 2010 at 8:31 AM said...

hehe.. kan? kan?

budak x sabar nk dewasa, mcm tu lah liza...

Berapa hb?

Tik tok tik tok....

Page merujuk ke blog si mama glam

Web Pages referring to this page
Link to this page and get a link back!

Kawan2ku

 

Am I Glam Enough? :P Copyright 2009 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipietoon | Sponsored by Blogger Template Gallery