Monday, March 16, 2009

Ulangtahun Perkahwinan Yang ke-2


16 Mac setiap tahun amat bermakna buat sia dengan hubby. Tarikh 16 Mac 2007 paling keramat sebab hari tu lah kami disatukan sebagai suami isteri. Alhamdulillah.....

[caption id="attachment_1704" align="aligncenter" width="250" caption="Antara persalinan untuk persandingan di Tawau"]Antara persalinan untuk persandingan di Tawau[/caption]

[caption id="attachment_1705" align="aligncenter" width="188" caption="Berbaju bugis (pun di Tawau)"]Berbaju bugis (pun di Tawau)[/caption]

[caption id="attachment_1706" align="aligncenter" width="376" caption="Antara penghibur paling sporting di majlis persandingan kami malam tu. Tima kasih banyak2 korang sebab sudi datang jejauh! Appreciate sangat2!"]Antara penghibur paling sporting di majlis persandingan kami malam tu. Tima kasih banyak2 korang sebab sudi datang jejauh! Appreciate sangat2![/caption]

[caption id="attachment_1707" align="aligncenter" width="250" caption="Raja sehari (majlis menyambut menantu di KL)"]Raja sehari (majlis menyambut menantu di KL)[/caption]

[caption id="attachment_1708" align="aligncenter" width="376" caption="Acara potong kek"]Acara potong kek[/caption]

Tahun ni, kami tidak ke mana-mana menyambut ulangtahun perkahwinan kami. Keluar makan-makan pun tidak, keluar dating mating pun tidak. Sebab, masing-masing macam ndak ada mood dan ndak ada idea mau makan apa. Dan dengan keadaan bini yang cepat penat ni, langsung lepak di rumah jak lah. Hadiah pun kami tidak adakan tahun ni. Ndak ada keperluan apa-apa yang boleh dijadikan hadiah tahun ni. Jadik, makan-makan dan hadiah kami simpan sehingga kami terasa mau makan dan terasa ada keperluan untuk mengadakan hadiah. Dasar kedukut kan! hehehehhhe.... Ooopppsss! Bukan.... Jimat... nguah ngguah nguah... Buat apa beli kalau ndak ada keperluan kan? Dapat ciuman daripada hubby tiap-tiap hari pun lebih daripada cukup! So plain of us kan? Kami memang mengaku pun!

Jadinya, untuk tidak membiarkan hari itu berlalu seperti hari-hari biasa, kami raikan dengan sebiji kek coklat yang yummy untuk dikongsi bersama keluarga. Alhamdulillah…..

Telah 2 tahun sia dengan hubby bergelar suami isteri. Banyak rintangan dan dugaan yang kami tempuh selama 2 tahun ni. Suka, duka.... Gaduh, berbaik... Dan yang paling penting, perkahwinan kami akhirnya lebih diberkati dengan penantian cahaya mata kami yang pertama, insya Allah pada bulan Julai tahun ini.. Alhamdulillah....

Terlalu banyak yang hubby telah berkorban untuk sia selama 2 tahun kami bersama. Sia betul2 hargai! Ndak terucap dengan kata-kata. Terlalu banyakkkkk....



Kepada Abang, bini sempat simpulkan 10 sebab mengapa bini sayang sangat2 kat abang (ala-ala 10 things I hate about you la pulak!) Mudah-mudahan entry ini menjadi peringatan kepada bini sekiranya pada masa akan datang bini ada terlintas untuk berbuat perkara yang tidak sepatutnya bini lakukan. Dan buat pengetahuan abang, sayang bini pada abang makin bertambah setiap hari tau!:

1. Sebab Abang sangat-sangat penyabar
2. Sebab Abang mencintai bini lebih dari bini mencintai Abang… Walaupun hanya lebih 5%.. ehehehhe
3. Abang sangat-sangat rajin membantu bini tanpa berleter atau mengeluh (yang bini tak pernah terlintas Abang mampu lakukan)
4. Abang sangat pemurah pada bini. Langsung tidak pernah berkira! Keep it up baby! :mrgreen:
5. You're my only real Doraemon that I could find in this world. Seriously! You everytime take out anything that you could from your pocket just to make me happy!
6. Abang amat menghormati bini sebagai seorang isteri di sisi Abang. Bini hargai sangat2!
7. Abang tidak pernah mengongkong bini malah selalu bertolak ansur dalam segala hal berkaitan masalah rumahtangga kita.
8. Abang sangat banyak berubah (ke arah kebaikan), 360 darjah berbanding hari pertama bini kenali Abang. Terima kasih Abang!
9. Abanglah pendengar setia kepada setiap keluhan bini (walaupun kadang2 bini tahu Abang buat-buat mendengar jek :???: )
10. Abang memang bukanlah lelaki paling sempurna di dunia, tapi, Abanglah lelaki yang Tuhan anugerahkan terbaik buat bini. Dan bini amat bertuah memiliki Abang sebagai suami!

Kerana itulah bini amat menyayangi Abang Muzamil Azwal b. Mokhtar!

Selamat Ulangtahun Perkahwinan Yang ke-2 Abang!

Bini sayang abang sangat2 tau! Bini bahagia sangat2 selama hidup bersama abang selama 2 tahun ni...
Semoga Allah memberkati perkahwinan kita hingga ke akhir hayat... Aminnnnn....

I love you Baby!

19 orang pot pet on "Ulangtahun Perkahwinan Yang ke-2"

Chai Ling Lim said...

Yes, it's true. Sometimes, you just don't feel like eating something special or buying something special on this particular occasion. You are wise to 'save' it for someday when your celebration mood has come =)

I insisted to get a present on my birthday back in Jan. In the end, this bag is now sitting on the sofa in my room and is collecting dust! Since the bag is not cheap, I am now not allowed to buy another new bag :(

Sweet 2nd Anniversaries to you and your hubby!

Your blog reader,
Ling

amisah said...

Hi Chai Ling Lim!

I thought I and hubby are the only person who got that kind of thinking (since we were that kind of unromantic couple :lol: ).
Correct! We did that to avoid any regret in buying unnecessary present and eating food that we don't really feel like eating.

Moreover, the most important thing is we remember, appreciate the date and gain more and more love each other isn't it?

Btw, Nice to know you thru this cyber world and TQ for your wish!

mrs1zn1 said...

alhamdulillah..moga Allah sentiasa merahmati hubungan ini..amin...

doNGan on March 20, 2009 at 4:35 AM said...

aku tumpang hepi.. :')

Mak Ana on March 20, 2009 at 5:34 AM said...

wah...sejak2 hubby dah ada kat umah ni...jarang2 hapdet blog dah ek...mak Ana nanti pun sama jugak la kot hehehe. Anyway, happy anniversary...may it lasts a lifelong

Nisa on March 20, 2009 at 4:40 PM said...

hepi anniversary weng! moga happy sampai bila2..

Chai Ling Lim said...

Nice meeting you too :) This is Ling. How should I address you?

Trust me - you and ur hubby are never alone in this anniversary celebration stuff. In fact, there are so many for us to celebrate annually! Our birthday, their birthday, Valentine's, 1st Meet-up anniversaries, Engagement anniversaries, Wedding Anniversaries... and these are only the basic :) hehehe... there could be a long list still whenever we intend to 'create' and name certain event :) hahah... ladies like gifts and rmbr dates very well :P

I enjoy reading your blog. It's natural and fun to read :)

Jacq said...

So sweet...

Can't wait for July to come!

amisah said...

Chema: Aminnnnn....

Dongan: TQ my friend!

Mak Ana: btol mak ana. sibuk dengan hubby pulak :D TQ for your wish!

Nisa: TQ Nisa!

Ling: Hi Ling! You can call me Amisah. You're right when talking about remembering those special dates. And thanks for being my blog's reader :D Btw, do you have any blog/page so that maybe we could exchange stories?

Jac: I can't wait toooooo...... I'm so excited babe! :lol:

mast on March 23, 2009 at 5:54 PM said...

aweng n mel, happy anniversary.. woot woot.. sikit lagi junior nak mai dah..

weh, sib baik la tak nampak perut aku disebalik screen itu.. hahahaha

amisah said...

hehehhehe.... insya Allah... TQ mas!

sib baik skrin tuh lagi besau dari perut ko! :lol:

mamaQisya on March 23, 2009 at 9:48 PM said...

sooooo schweettttttt...

hubby mesti cair giler bile baca blog nih kan? pandai....... =)

cop cop.. nak say hi to baby.. "hi baby... arini x jumpe baby lagi tau...."

ok ok.. mak baby jangan rasa diabaikan plak.. "hi to mama baby too.. mama shopping sakan ye.. hamboih!"

amisah said...

hehehehe... bodekkkkk...
tuh yg dapat shopping sakan... ngeh ngeh ngeh...
baby say hi too to auntie ninie... "hi auntie ninie!"

k ina on March 24, 2009 at 2:04 AM said...

aiyarkk...tertinggal tren la...hehhe.."Happy 2nd Anniversary, Aweng & Mel.."..semoga perhubungan kalian lebih kukuh disamping penantian kelahiran baby sulung...amin...

amisah said...

tq kak ina :D
Aminnnnn......

nozie on March 24, 2009 at 4:55 PM said...

ala la la la...

konpem tahun nih lg best dr tahun lepas ye tak???

selamat ulangtahun perkahwinan yang ke-2

"alamak..skemanye"

semoga kekal bahagia dunia & akhirat

amin

amisah said...

Ye btol! Insya Allah! TQ Nozie! :D

yop said...

apa yang penting? kerjasama..... :))

amisah said...

Ya baby! Tima kasih sebab sentiasa bekerjasama dengan bini abang ni! Love you baby! Muahhhh!

Berapa hb?

Tik tok tik tok....

Page merujuk ke blog si mama glam

Web Pages referring to this page
Link to this page and get a link back!

Kawan2ku

 

Am I Glam Enough? :P Copyright 2009 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipietoon | Sponsored by Blogger Template Gallery