Thursday, February 23, 2012

Jom Mengupon!


Saja jak mau share dengan kamurang…. Aktiviti kupon mengupon.. Huhuhuu…

Sia mula-mula terjebak dengan bab kupon mengupon ni masa dalam pantang.. Banyak masa baring-baring sambil menyusukan baby kan… Jadi, hp menjadi peneman untuk layari internet… Dari satu website ke satu website kupon dilawati. Dan sudah tentunya, banyak jugak kupon yang sudah dibeli. Ada yang berbaloi, ada jugak yang tidak.. Dan banyak jugak pengajaran diperolehi semenjak berkecimpung dengan aktiviti ni.

Jadinya, website-website kupon mengupon ni memang website-website yang wajib dilawati setiap hari.. huhuhuhu..

Nah! Sia share dengan kamurang. Mari sama-sama mengupon! Huhuhuhuhu….


Groupon


Streetdeal


Everyday (Living Social)


Milkadeal


Mydeal


Hahah deal


Dealmates


Antara banyak-banyak di atas ni, sia paling suka Groupon. Sebab utamanya, sebab diorang sangat telus menjual kupon-kupon ni. Diorang adakan ruangan komen yang memang aktif sepanjang masa. Jadi, melalui ruangan komen tu kita boleh dapat idea samada kupon tu berbaloi atau tidak berdasarkan perbincangan dan pandangan daripada orang lain. Support group diorang pun aktif. Kalau kita email complaint, memang pasti akan ada reply. Diorang akan cuba sehabis baik untuk selesaikan masalah pelanggan.

Kedua yang sia suka adalah everyday (Living Social). Website ni sangattttttt banyak kupon-kupon yang berbaloi-baloi dan murah-murah. Tapi, kadang-kadang kena hati-hati sebab sini jugak ada banyak kupon yang cikai-cikai.. Huhuhuhuu… Jadi, kena baca betul-betul ruangan komen sebelum beli kupon. Lepas tu, ruangan komen untuk company ni akan ditutup bila masa kupon telah habis dijual. Jadi, ramai jugak customer yang mengalami kesukaran untuk complain apa-apa. Support team pun macam kureng (orang cakap…. Sia tidak pernah deal dengan support team diorang lagi lah…) Disebabkan itu, maka ramailah yang akan gunakan ruangan komen di tawaran kupon baru untuk meluahkan rasa tidak puas hati… Huhuhuhu..

Yang company lain-lain tu, hmmm.. sia kategorikan sebagai so-so jak. Sebab utamanya, adalah support team yang sangat tidak membantu. Sangat lambat reply komen customer. Memang lowya habis. Ada yang lebi best, langsung tidak ada ruangan komen ok! (Streetdeal & Mydeal). Tapi, orang beli jugak… huhuhuhu…



4 orang pot pet on "Jom Mengupon!"

::EIDA:: on February 23, 2012 at 3:22 PM said...

Suka jugak mengupon ni... hehehhe

Aku MamaGlam on February 23, 2012 at 3:59 PM said...

lepas mengupon, kupon tu buat apa?... (ni la kan kalau bertanya dulu b4 pi cek sendiri tu web)..

mama glam on February 23, 2012 at 5:16 PM said...

Dayah: kan? kan? jimat duit (sedapkan hati dengan tengok penjimatan punya figure.. huhuhuhu)

mama glam on February 23, 2012 at 5:17 PM said...

Niza: lepas beli kupon, tunggu kupon tamat, then, pigilah redeem.... redeem tu ada yang kena pigi ambil sendiri, ada yang diorang akan deliver.

Berapa hb?

Tik tok tik tok....

Page merujuk ke blog si mama glam

Web Pages referring to this page
Link to this page and get a link back!

Kawan2ku

 

Am I Glam Enough? :P Copyright 2009 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipietoon | Sponsored by Blogger Template Gallery