Friday, July 8, 2011

Mama glam officially 3 series today!



Wah! Tidak disangka umur si mama glam sudah masuk 3 series…. Rasa macam baru jak kemarin dapat kunci emas, rupa-rupanya umur kunci emas itu sudah ditinggalkan… Huhuhuhuhu…

Haish! Apa pulak sedih-sedih sudah masuk 3 series… Happy lah!

Alhamdulillah, sia bersyukur di kala umur menjengah 30 ni, sia mempunyai seorang suami yang penyayang dan sangat mengambil berat. Romantik tarak tapi sentiasa cuba untuk memahami sia yang padanya unpredictable… Dan juga bersyukur diberi kesempatan melihat sendiri anak membesar depan mata dengan sihat dan bijak…. Bakal menimang cahaya mata kedua…. Punya keluarga dan keluarga mertua yang sentiasa di sisi membantu dalam segala hal…. Punya kawan-kawan yang sentiasa menggembirakan… Punya rakan sekerja yang tahu bekerjasama dan saling hormat menghormati…Senang cerita, sia dikelilingi dengan orang-orang yang membuatkan hati sia gembira sepanjang hidup selama 30 tahun di muka bumi Allah ni…Kesihatan pun alhamdulillah… Rezeki yang diberi oleh-Nya pun membolehkan sia dengan keluarga mempunyai apa yang kami ada sekarang, alhamdulillah! Sia bersyukur ke hadrat Ilahi!

Tiada apa lagi rasanya yang sia layak minta daripada-Nya selain daripada memberkati kehidupan bahagia yang telah DIA kurniakan ini, agar di tahun-tahun yang mendatang DIA memberikan sia peluang demi peluang untuk sia memperbaiki diri dan sentiasa mensyukuri segala nikmat yang diberikan… Aminnnnnn….

Hadiah?

Kalau yang sudah mengenali sia, mesti sudah masak dengan perangainya yang tidak kisah samada mendapat hadiah atau tidak pada hari-hari yang istimewa sebegini… Makanya, untuk birthday kali ini, sia juga tidak berharap apa-apa daripada En. Suami dan anak dan keluarga dan kawan-kawan… Cukup dengan setakat ciuman ikhlas daripada En. Suami dan anak tersayang… Dan yang paling istimewa, lagu birthday daripada Aimee;

Happy birthday to you…
Happy birthday to you…
Happy birthday to you…..
Happy birthday to you…. Mamaaaaaa….


Uhuk uhuk uhuk… Sangat terharu ok bila dapat lagu birthday daripada anak sekecil itu… Walaupun mungkin dia tidak mengerti apa yang dia nyanyikan, mamanya tetap emo ok! Dan terima kasih juga kepada En. Suami kerana mengajarkan Aimee lagu tu, walaupun cuma di akhir lagu tu ada perkataan mamaaa… I know you’ve tried your very best to teach Aimee the song kan? Appreciate sangat-sangat tau! Tq abang! I love you very strong lah! =) Muahhhh!

Celebration?

Hmmm… Rasanya, kalau orang tu jenis tidak kisah kalau tidak dapat hadiah, mestilah jugak tidak kisah tidak ada celebration kan? Yup! Sia memang tidak kisah tidak ada candle light dinner bagai… En. Suami beriya juga ajak pergi makan mana-mana malam ni… Tapi, sia serius tidak ada terasa mahu makan di mana-mana.. JAdinya, sia mintak En. Suami belikan kek buah kegemaran sia saja dan makan beramai-ramai di rumah malam ni, cukup! Memang tidak ada perasaan punya manusia huh?

Haish! Sia ada perasaan ok! CUma, sia bukan jenis suka hadiah dan celebration… Cukup dengan orang di sekeliling mengingati dan ucapkan selamat hari jadi, itu sudah lebih daripada mencukupi… Itu sia kira sudah lebih istimewa daripada hari-hari biasa… Syukur….

Jadi, di sini, sia ingin berterima kasih kepada semua yang mengingati harijadi sia pada hari ini. Terima kasih kamurang! I love u all very strong jugaklah! Muahhhhhhh! Dan tidak dilupakan juga, sia berterima kasih kepada mamak kerana melahirkan sia ke dunia ini. Tanpa perngorbanan mamak mengandungkan sia dan melahirkan sia, sudah pasti, tiada tarikh ini untuk diingati dan diraikan. Siapalah seorang anak tanpa ibunya kan? Terima kasih mamak!


P/s: Sepasang telekung baru bersulam idaman hati yang kebetulan baru dibeli daripada Indonesian bolehlah dianggap hadiah kepada diri sendiri di harijadi kan? Jadi, maksudnya, ada hadiah harijadi lah tahun ni ya? Huhuhuhuhuu….


6 orang pot pet on "Mama glam officially 3 series today!"

::EIDA:: on July 8, 2011 at 1:51 PM said...

Happy Birthday !!!~

mama glam on July 8, 2011 at 2:14 PM said...

tq dayah sayang!

Unknown on July 8, 2011 at 2:16 PM said...

aku nak birthday party.. tak kira tak kira.. hahahahahahaha

happy birthday aweng..

Sue Elin on July 8, 2011 at 4:35 PM said...

Happy birthday mama glam...bertambah2 glamer la pasni dah masuk 3 series!(oh!my mom used to tell me that a woman is at her best when she's in her 30s-more mature,wiser and experienced!)so dont fret and pout(coz i did in 2008..huhuu..gile2 breakdown aritu on my bday)..enjoy ur day hawt momma!

InaAchik on July 8, 2011 at 5:11 PM said...

happy birthday kak...
semoga bahagia sentiasa hendaknya...
kalo nk wak birthday party tanda gembira masuk 3 series, kabor yer... kami boleh memeriahkan majlis! hahahaaa

mama glam on July 12, 2011 at 11:53 AM said...

MAs: BOleh... 30hb ni, tapi aimee punyalah... jemput eik... hehehehe

k elin: OMG! u mmg bagus dlm hal2 xnk kasi org breakdown.. i loike ur mom too! u r invited to Aimee' b'day celeb 30hb ni... jgn x dtg! ninie dikecualikan sebab dlm pantang.... huhuhuhu...

ina: tq dear! 30hb ni akak buat utk aimee.. kamu berdua dijemput bersama ye.. nanti akak bg add thru fb k.. book the date plsss...

Berapa hb?

Tik tok tik tok....

Page merujuk ke blog si mama glam

Web Pages referring to this page
Link to this page and get a link back!

Kawan2ku

 

Am I Glam Enough? :P Copyright 2009 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipietoon | Sponsored by Blogger Template Gallery