Friday, April 29, 2011

Bila hanya ada 1 iphone di rumah....



Kamurang yang kenal sia ni dan tahu no. tel sia, pernah tidak SMS atau call tidak berjawab atau lambat berjawab kebelakangan ni? Lebih-lebih lagi di waktu bukan bekerja dan hujung minggu?


Kalau pernah, tolong jangan salahkanku!!!!!!!!!!!!

Salahkan itu budak minah cilik dan ayahnya!!!!!!!!!

Kenapa?



Sebabbbbbb, bila masa saja diri ini menjejaki kaki ke rumah, errrr ke rumah ibu mertuaku, di mana itu bermakna si minah cilik juga ada di situ, makanya, akan mulalah dialog ini berkumandang “Mama, Aimee nak tepon”….


Dan bermula daripada detik itu, saat itu, maka anak beranak yang 2 orang itu akan mulalah berebut-rebut telefon mamanya tanpa memperdulikan samada mamanya memerlukan telefon tersebut atau tidak. SMS masuk pun buat dekkkkk jak... Nama maklum tu memang jarang lah... Nasiblah siapa-siapa yang SMS... Ayien si ibu baru pernah kena, Ninad dan Avy si induksi mate pernah kena... Ish! Ramai lagi lah....


Kalau dulu-dulu, telefon adalah nyawaku… Semua apa-apa yang terdetik di kepala akan dimasukkan dalam msg, notes dsb. Cth: Senarai barang dapur utk dibeli, senarai kerja-kerja yang tertunggak, senarai itu, senarai ini dan macam-macam lagi senarai… Kalau dulu-dulu, senarai-senarai tersebut memang senang-senang saja bila-bila masa boleh di update. Terdetik saja, capai telefon dan update.


Tapi, sekarang, perkara sebegitu tidak berlaku sudah… Apabila berada di rumah, telefon adalah milik samada si minah cilik atau si ayahnya. Kalau si anak bermain benda lain, sia ayah punya turn bawak masuk tandas. Si anak melalak mintak balik, maka empunya berbalik semula ke si anak. Begitulah sampai kedua-dua orang anak beranak itu tidur. Barulah turn si mama sampai, itupun kalau si mama belum tidur.. Selalunya, memang si mama yang akan tidur dulu lah. Hehhehehhe… Jadinya, turn si mama hanya pada waktu bekerja sahaja!


Dan selain daripada SMS dan call tidak berjawab, biasa jugak berlaku si anak bermain telefon sampai ter dail nombor-nombor di dalam contact list mamanya. Yang part ni, kalau ter dail waktu tengah malam, memang haru beb! Antara orang yang pernah kena, kedua-dua orang atuknya, consultant KC kami, Puan partner si Eikyn dan yang paling terbaru, malam tadi, si Ina Achik!

HAdoilah, mintak maaflah kamurang….. Inilah antara bahana bila anak sudah pandai main telefon… Dok layan-layan youtube, ter dail nombor voicemail. Dok dok layan apps doa-doa, tertekan nombor atuk. Dok dok layan video, ter delete gambar… Sabar sajalah…. Tunggu nanti ada duit lebih sikit, belikan si ayah pulak iphone tu. Dengan harapan, diorang berebut yang sia ayah punya pulak.. Huhuhuhuhu…


Lepas buat salah, pandai buat muka innocent arrr!


2 orang pot pet on "Bila hanya ada 1 iphone di rumah...."

Aku MamaGlam on April 29, 2011 at 5:27 PM said...

hahahaha, ko sabar sak la aweng.. biasal a tu.. anak aku yg sulung tu pun gitu jg.. tp bkn main2 tekan di tepon tuh, tp mo bgambar sak kejanya.. sikit2 minta gambar.. nah mcm2 laitu posingnya..

yg lucu tu kan, pandai lagi tu kunu pura2 kandid.. adedeh..

tia pa, t ko belikan ayahnya iphone, yg c keci ko blikan seja iphone look alike di mudah.com tuh.. nah.. jadi la kamu family iphone.. ekekeke...

mama glam on May 3, 2011 at 2:36 PM said...

niza: kan? sabar jaklah budak2 zaman sekarang ni kan?

Berapa hb?

Tik tok tik tok....

Page merujuk ke blog si mama glam

Web Pages referring to this page
Link to this page and get a link back!

Kawan2ku

 

Am I Glam Enough? :P Copyright 2009 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipietoon | Sponsored by Blogger Template Gallery