Wednesday, April 6, 2011

Bagaimanakah program diet Nandos anda?



Wah! Sudah seminggu sia berjaya dengan program diet Nandos! Wooohooo! tahniah! Tahniah!

Jadi, apa yang sia makan selama program diet sia tu? Aiyoyoyoyoyo… Sia telah memaksa diri sia yang sangat kurang berselera memakan nasi ini untuk relakan hati memakan jugak nasi berlauk. Lauk-pauk memilih jugaklah. Kalau lauk pauk yang terlalu berminyak, sia cuba elakkan, sebab selalunya, sah-sah akanlah dimuntahkan semula tidak lama selepas itu. Kalau dapat makan nasi dengan ikan kering atau ikan masin atau ikan bilis mentah tumbuk-tumbuk dengan cili (ni antara lauk kegemaran abah a.k.a bapak mertua sia) atau ikan sepat kering goreng ka, wallah! Memang meletop wa cakap lu! Makan itu saja pun cukup! Kari-kari atau yang masak-masak merah sia cuba elakkan walaupun dalam hati bagai meruntun terbau masakan ayam masak kari ibu mertuaku.. Uwaaaa! Tapi, sambal sardin ibu mertuaku tidak dapat kukatakan tidak, walaupun hakikatnya ku tahu kemudiannya ada kemungkinan untuk ianya akan dimuntahkan balik..

Dan sia perasan, masa mengandung yang kali ini, sia lebih suka makan makanan yang masin daripada yang manis-manis. Kalau perut tu lapar di petang hari, dapat makanan masin macam roti goreng inti sardin, wah! Memang ngam habis! Disebabkan itu, sekarang ni, tiap-tiap pagi sia akan beli siap-siap 3 keping roti goreng inti sardin di gerai pak haji tu walaupun sebenarnya pagi tu sia memang sudah membaham 2 keping cucur udang kuah kacang cair dan air milo ais segelas (slurpppp! Ini menu sarapan fav sia beberapa hari ini.. hehhehehe). Lepas tu, tekak sia ni pun masih tidak dapat menerima segala macam asam atau jeruk-jeruk. Memang tidak ngam!

Jadi, bagaimana dengan keadaan sia apabila terpaksa memaksa diri memakan makanan yang kurang sia gemari semasa mengandung ini? Erk! Seperti yang dijangkakan.. terdapatlah adegan muntah-muntahan di sana sini. Bermulalah semula, tiap-tiap pagi wajib dulu muntah sebelum sarapan. Dan kalau tekak tidak sedap, kadang-kadang boleh jugak mengundang kemuntahan sebelum waktu makan tengahari atau pada waktu petang. Dan kalau tidak bernasib baik lagi, kemuntahan mungkin juga akan berlaku pada waktu malam sebelum makan malam atau sebelum tidur. Dan pada hari Jumaat yang lepas adalah hari yang sangat memilukan di mana sia telah mengalami kemuntahan yang teruk sehinggakan sia terpaksa meminta izin balik awal pada waktu tengahari daripada bos. Kesian hoh? Tapi, apa boleh buat, nafsu makan harus dikawal untuk mengelakkan pertambahan berat badan yang melampau-lampau (elleh! Cakap je lah ko tu takut kena minum air gula!).

Tapi kan kamurang, dalam-dalam sia berdiet tu, minggu lepas sia tidak dapat menahan nafsu daripada memaksa En. Suami membawa sia makan di luar. Ini semua angkara rakan seinduksi sia dulu la ni! Adakah patut tengahari Jumaat yang lepas ditag nya sia flyer ni dalam FB


Heh! Being me yang memang cheap skate, memang pantanglah tengok promosi-promosi luar biasa seperti ini! Wajib dikunjungi! Value for money maaaaa! Pulak tu valid untuk hari itu sahaja. Apa lagi? Jam tunjuk ke angka 11 malam pun ku sanggup terjah! Pulak tu diorang cakap kedai diorang tutup pukul 2 pagi. Yeeehuuuu! Diet? Erk! Apa itu? Blrrrrpppp! Memang berbaloi-baloi!

Kepingan besar ikan dowry dihidangkan bersama sos putih istimewa dengan perahan lemon, potongan tomato dan kentang goreng. Ditambah pulak dengan sup cendawan pekat dan bottomless ice lemon tea! Perghhhhh! Marveloussss! Memang berbaloi-baloi! Semua-semua ini hanya dengan harga RM15! Mana boleh dapat di tempat lain weh! Tengah malam pun tengah malam lah!


Lepas tu kan kamurang, agaknya Manhattan Fish Market tu tengok sambutan terhadap promosi Fish and Chip ni sangat memberangsangkan, tiba-tiba pulak diorang panjangkan promosi ni. Jadinya, pada yang tidak berkesempatan, promosi ini masih valid daripada 4 April 2011 – 8 April 2011. Serius!


Malam tadi sia telah berkunjung lagi ke sana walaupun jam sudah menunjukkan 10 malam! Terkocoh-kocoh kami makan sebab restoran diorang tutup jam 11 malam la pulak. Duh! Kesian Aimee kena paksa makan cepat-cepat oleh ayahnya, lepas tu kena paksa balik walaupun mulut minah tu dok asyik sebut “Aimee nak fen fice (nota: French fries)… Aimee nak shup (nota: mushroom soup)”. Kesian anak mama… Dan dan sia pujuk minah tu “Takpe Aimee… lain kali kita datang lagi ok!” sambil dalam hati merancang-rancang untuk berkunjung lagi tiap-tiap hari sehingga hari promosi tersebut tamat… Melampau tidak? Melampau tidak? Dan agak-agak, En. Suami sanggup tidak? Dan agak-agak, ada cukup bajet ka duit dalam poket tu wei! Hehehhehe…



p/s: gambar semua sumbangan En. google



0 orang pot pet on "Bagaimanakah program diet Nandos anda?"

Berapa hb?

Tik tok tik tok....

Page merujuk ke blog si mama glam

Web Pages referring to this page
Link to this page and get a link back!

Kawan2ku

 

Am I Glam Enough? :P Copyright 2009 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipietoon | Sponsored by Blogger Template Gallery