Wednesday, April 15, 2009

Sabarlah....


Hari ini hari paling tensi sedunia buat sia sejak kerja di agensi ni. Sia ndak boleh tahan sampai 2 kali sepanjang 8 jam masa bekerja tu sia menangis.

Kenapa? Sia malas mau cerita panjang dalam ni. Tapi, apa yang mau sia cakap, sia berharap suatu hari nanti bila sia berada di tempat orang yang menyebabkan sia menangis tuh, sia ndak akan jadi macam dia. Sia berharap sia akan jadi seorang bos yang memahami anak buahnya, membantu sebaiknya supaya anak buah sia boleh membuat kerja dengan sebaiknya, dengan gembira dan saling hormat-menghormati antara satu sama lain walaupun berbeza pangkat atau kedudukan.

Sia tahu, bukan senang mau menjadi seperti apa yang sia nyatakan di atas, tapi sia berharap sia akan sentiasa mengingati setiap detik yang sia lalui sepanjang menjadi junior staf untuk sia jadikan peringatan pada masa-masa akan datang untuk menjadi lebih baik dari hari ke hari. Sia berharap sia akan menjadi pekerja yang lebih baik, boleh melakukan apa sahaja kerja yang diberi, mencuba sebaiknya walaupun bukan bidang kerja sia yang sepatutnya. Sia ndak kisah. Sia ingin menjadi pekerja yang berfikiran positif. Ndak memilih kerja dan cuba yang terbaik untuk kepuasan diri sia dan demi untuk rezeki yang telah Allah berikan kepada sia sepanjang sia hidup di muka bumi-Nya ini.

Ya Allah! Aku bersyukur kepada-Mu kerana Kau kurniakan aku dengan suami yang memahami, keluarga yang memahami, rakan sekerja yang memahami dan kawan-kawan yang juga memahami. Aku bersyukur juga kepada-Mu ya Allah kerana Kau kurniakan lebih kesabaran kepadaku sepanjang aku perlu menghadapi macam-macam dugaan yang betul-betul mencabar kesabaranku yang tidak seberapa ini. Terima kasih ya Allah! Aku bersyukur ya Allah!

10 orang pot pet on "Sabarlah...."

Nisa on April 15, 2009 at 6:26 PM said...

sabar ye weng..jgn tensi2. kesian baby nanti. aku setakat ni alhamdulillah. bos baik, anak buah pun ok. btw, aku esok lapor diri post kader di kem.perumahan.huhu. i hope everything going to be fine too. takde la expect best macam sini just hope aku dapat sesuaikan diri dengan tempat baru..huhu.

doNGan on April 15, 2009 at 7:18 PM said...

cam tajuk post ko weng...banyaklah bersabar...
mmg ade boss² yang ko rase nak pelempang je..tapi hakikat die boss...terpaksalah diam kan ajer..kang kate melawan...

aku doakan boss ko kena transfer ekk...hihik..

k ina on April 16, 2009 at 2:13 AM said...

huhu..mcm "berjanji" jer plak kita sama2 tension ek..hehhe...k ina pun tension gak semalam..but today dah okay la..tp mmg malas dh nak layan senior tu...mmg tahap cipan dh ni..berbuku hati ni..

to aweng, sabar byk2 la k...tu boss..kita kuli jer..so nak tak nak kene thn sabar...

amisah said...

Nisa: thanks Nisa. kem. perumahan? sama la ko dgn nisa kedah ek? cuma dia ptd kat sana lah... Good luck ek kat tempat baru!

Dongan: aku plak, doakan dia yg x tahan dok sini, x tunggu kena transfer, dia sendrik mintak traansfer.. hahahhaha... :D

k ina: tuh la pasal.. sabarrrrr.....

mamaQisya on April 16, 2009 at 5:33 PM said...

huuhu.. siannye mama.. sabar ye.. pk baby ye.. nampaknye kite sama2 merasa benda yang sama mase tgh mengandung.. kite paham.... sabar byk2 ye..

Nisa on April 16, 2009 at 7:35 PM said...

weng..nisa kedah dah pindah kem.kesihatan. aku baru balik lapor diri. tapi dpt tangguh 2 wks. nampak macam ok je kat sana. ada 7 org baru masuk included myself. hope sume ok la..

amisah said...

Ninie: memang ninie.. memang kena byk sabarrrr...

Nisa: mudah2an sume ok kat sana... makin susah lah nak jumpe ko ek?

Jacq said...

Tabahkan diri mama mek! Tunjuk skit mama power.

Jacq said...

Fighting! Azaza fighting!

amisah said...

hehehhe.. memang fighting... sabarrrrr....

Berapa hb?

Tik tok tik tok....

Page merujuk ke blog si mama glam

Web Pages referring to this page
Link to this page and get a link back!

Kawan2ku

 

Am I Glam Enough? :P Copyright 2009 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipietoon | Sponsored by Blogger Template Gallery