Saturday, February 14, 2009

Shall We Dance


Malam ni, sia tidur lambat sebab tengok cerita ni di TV3.

shall_we_dance_verdvd

Almaklumlah, super ex-BF sia berlakon.. Ahahahahha…. Sia memang suka Richard Gere!

Tapi, sia ada sedikit ndak suka dengan ketidakjujuran suami Beverly (Susan Sarandon) dalam cerita ni, John (Richard Gere). Adakah patut masuk kelas menari tu sebab dia suka tengok guru tari tu, Paulina (Jennifer Lopez). Akhirnya, tersuka pulak. Sudahlah tuh, ndak mengaku pulak tu sudah berkahwin dan ada 2 orang anak remaja. Huh! Mengecewakan! Nasib baik belum terlanjur (kah scene tuh dipotong?)

Walaubagaimanapun, nasib baik di akhir cerita ni, si sang suami akhirnya sedar dengan kesilapannya. Itupun mungkin sebab sudah terkantoi di dewan menari tuh. Kalau ndak, mungkin cerita lainlah.

Mungkin kalau mat saleh, si sang isteri boleh terima bagi si suami menari dengan orang lain yang suaminya ada tersuka (walaupun si isteri ndak tahu la kan). Tapi, kalau dalam adat kita Melayu ni, sia ndak rasa itu tindakan yang bijak. Ndak sesuai!

Sia kolot? Mungkin. Sebab, pada sia, pada saat kita bergelar isteri/suami, kita patut cuba elakkan perkara-perkara seperti dalam cerita ni. Iyalah, lagi-lagi kalau kita ni berkerjaya. Memang banyak godaan yang semacam ini di mana-mana. Samada kita layan atau ndak jak. Tepuk dada, tanya selera. Bagi sia, kita patut behave sebagaimana kita expect pasangan kita behave. Jangan sekali-kali terjebak dengan kancah-kancah (fuh! Ayat power siot!) ke arah kecurangan ni. Cuba sebaik-baiknya menjaga hati pasangan kita. Jujur dan setia sebagaimana kita harap pasangan kita sebegitu terhadap kita. Doa banyak-banyak untuk kebahagian bersama. Of course ada ups and downs dalam kehidupan berumahtangga. Tapi, itulah yang akan menjadikan kita pasangan yang lebih baik daripada sebelum-sebelumnya. Percayalah!

So Abang, if you happen to read this entry, don’t be naughty outside there ok! I put my trust in you! I will always love you sayang! Muahhhh!

5 orang pot pet on "Shall We Dance"

johanajohari on February 14, 2009 at 10:04 AM said...

All the best for us! InsyaAllah...

amisah said...

Aminnnn.... Pray the best!

muzamil said...

insya allah ndak baby booo.....

Nisa on February 16, 2009 at 10:12 PM said...

weng..aku pun tengok gak..part paling best masa mr. clark dtg kat wife dia bawa bunga dan ajak dance..romantik habis!!

amisah said...

Abang: Hehehhe... Bagusler kalu xdak niat... Ingat baby dalam perut ni... Love you!

Nisa: Ha ah, sweet sangat2 kan? Tambah ensem x-BF x jadik aku tuh :lol:

Berapa hb?

Tik tok tik tok....

Page merujuk ke blog si mama glam

Web Pages referring to this page
Link to this page and get a link back!

Kawan2ku

 

Am I Glam Enough? :P Copyright 2009 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipietoon | Sponsored by Blogger Template Gallery